5 Ağustos 2014

Nar Ekşili Kısır


Kısır sevmeyen var mıdır bilmiyorum ama benim çoook sevdiğim kesin :) Benim tarifim nar ekşili..

Malzemeler
2 su bardağı ince bulgur
1,5 yemek kaşığı biber salçası
1,5 yemek kaşığı domates salçası
10 sap taze soğan
1/2 demet maydonoz
1/2 adet limonun suyu
1/2 su bardağı zeytinyağı
4 yemek kaşığı nar ekşisi
1,5 su bardağı sıcak su
Tuz


Yapılışı
Bulgur ve salçaları kapaklı bir kaba koydum.Bir su bardağına limonu sıkıp tuzu koyduktan sonra üzerini kaynar su ile tamamladım.Hazırladığım bu suyu bulgur ve salçaların üzerine boşalttım.Geri kalan yarım bardak suyu da ilave edip buharı uçmadan hızlıca karıştırıp bulgur yumuşayıncaya kadar yaklaşık yarım saat beklettim.Daha sonra bulguru biraz karıştırdım.Sonra kalan malzemeleri de koyup karıştırdım.

İşte bu kadar.. Kısırımız hazır :)
Afiyet olsun

58 yorum:

  1. merhabalar.. Keşif etkinliğinde gördüm :)

    ben de beklerim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Beyaz begonvilden geliyorum blogunu takibe aldım bana da beklerim.
    Sevgilerle:=)

    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz bloğuma :) Bakıyorum şimdi :)

      Sil
  3. Ya! Canim cekti simdi.Marul alip aksama yapicam.Elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yapmalısın o zaman,şimdiden afiyet olsun :)
      Teşekkürler

      Sil
  4. Ben de nar ekşisi koyarım, çok az da limon. Tazecik asma yaprağı topluyorum, hafiften kaynatıp dalıyorum kısıra. Yine canımı çektirdin :)

    YanıtlaSil
  5. Asma yaprağıyla hiç denemedim.Bulursam bi de öyle deniyeyim :)

    YanıtlaSil
  6. ama olmadı ki buuuuu....:( şu an ben çok aç.. bir haftadır canım kısır istiyor ve elim gitmiyor bir türlü:(
    şeyyyy.. ben adres alayım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru istediğin kısır olsun hemen gel :) Ankara'ya yakın bir yerlerde misin :)

      Sil
    2. küçükesat taraflarındayım :)

      Sil
    3. Kısır partisi yapmak lazım o zaman :)

      Sil
  7. O kadar severim kiii kısır bile tahmin edemez şiddetini!...ve duygulandım çünkü ne zamandır yememişim:(( çok canım çekti,şimdi akrana yapışıcam valla,şu puantiyeli kabında gözümden kaçmadı,ikiside yemelik:)
    diğer posttan yazdığıma bakmayı unutma!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılıyorum,çoook seviyorum.Sen bana gel ben sana o puantiyeli kapta kısır yedircem :)

      Sil
  8. Daha başlığı okumam ağzımın sulanmasına yetti! :))) hergün yesem bıkmam, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu çevremdeki herkes kısırı ne çok sevdiğimi bilir,yaptıklarında beni mutlaka çağırır ya da gönderirlerdi :)
      Teşekkürler

      Sil
  9. bulgurla yatıp kalkabilirim,off ne güzel pazartesiye kadar her türlü çılgınlık için kendime açık kapı bırakıyorum,sonra sıkı diyet egzersiz
    eline sağlık
    yapıp yemek için bahanem de hazır:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki bana diyette de bulgur yenirmiş gibi geliyor,hem bunda pişirme de yok salata niyetine :)
      Teşekkürleer :)

      Sil
  10. Hic sevilmez mi!!! Ben bayilirim ve gorunce de cok canim istedi :)) Cok da guzel gorunuyor, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  11. Off çok severim birde nar ekşiliyse zaten tadına doyum olmaz ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. kısır ve çay..bayılırım.. zevkle takibe aldım blogunuzu
    sevgiler.

    Not blogumda size bir supriz var
    http://mugeninlistesi.blogspot.com.tr/2014/08/900takipcim-gelmishosgelmis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürprizime bayıldıııım :) Çok mutlu olduuuum :)
      Teşekkür ederiiiim :)

      Sil
  13. Yaa yemeyeli uzuuuuuuunn zaman oldu anneme yaptırayım :))

    YanıtlaSil
  14. çok severim elinize sağlık.... bende bloguma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hoşgeldiniz bloğuma :)
      En kısa zamanda ziyaret edicem :)
      Sevgiler

      Sil
  15. ellerine sağlık. gerçekten kısırı sevmeyen var mıdır acaba. gecenin bu saati ( 00:35 ) olmasa kalkar yapardım şimdi. sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok galiba :) Bende çok seviyorum,her zaman yenir,tabi hazırsa :)
      Sevgiler

      Sil
  16. selamlarr:)
    blogunuzu etkinlik sayesinde tanıdım iştah acıcı bir blog ;)
    bende bloguma beklerim sevgilerle...
    http://aliyeyle-design.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,hoşgeldiniz bloğuma :)
      Çok teşekkürler..En kısa zamanda ziyarete gelicem :)
      Sevgiler

      Sil
  17. yalnız ben o maydonozları 4 yapraklı yonca saydım önce asd (:
    şu blog tanıma etkinliği işe yaramış yahu (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım da biraz benzamiş mi ne? :)
      Hoşgeldiniz bu arada :)

      Sil
  18. Ba-yı-lı-rımmm ağzım sulandı ofiste valla :)) ellerine sağlıkk harika görünüyo hatta akşam yapmaya karar verdim :)) zaten sen ne yapsan akşam bizim evde o pişiyo :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,sen böyle yorumlar yazınca ben çok mutlu oluyorum kii ;)
      Bi de diğer yorumu belki istemezsin diye yayınlamadım :)

      Sil
  19. Nerelerdesin yazacaktım yorumlardan anladığım kadarıyla buradaymışsın sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tatildeyim :) Vakit bulursam yorumlara cevap yazmaya çalışıyorum :)
      Sevgiler

      Sil
  20. Merhabalar . Blogunuza Beyaz Begonvil Blog Keşif etkinliğinden geldim. Kısırınızı görünce hemen takibe aldım :)) Bana da beklerim :) http://www.sargitaderki.com Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz bloğuma :) En kısa zamanda ziyaret edicem :)
      Sevgiler

      Sil
  21. kısır, en sevdiğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. Yahu nerelerdesin,iyimisin merak ediyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık tatil :) Yorumlara cevap vermeye çalışıyorum ama :)
      Merak ettiğin için teşkürleeer :)

      Sil
  23. Ben de tam nerede bu mor incir diyecektim ki buralardaymışsın, açma arayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Ankara'ya dönünce gezdiğim yerleri anlatıcam :)Gezmelere devam :)

      Sil
  24. Merhaba
    keşif etkinliği ile farkettim ve tüm bu iştah açıcı nefis postlarınıza bayıldım, sverek takibe aldım :)

    Bana da beklerim

    http://miacahayat.blogspot.com.tr/

    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,hoşgeldiniz bloğuma :) Çok teşekkürler..En kısa zamanda ziyaret edicem :)
      Sevgiler

      Sil
  25. http://burcuaydn04.blogspot.com.tr/2014/08/bir-mimle-daha-karsnzdaym-efem.html

    mimlendiniz efem cavaplarınızı bekliyoruz.
    cevapla ve yeni bloggerlar eklemeyi atlama aman ha

    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,en kısa zamanda cevaplıycam :)

      Sil
  26. Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım, bana da beklerim :))

    www.begumerenoglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma :) Hemen ziyarete geliyorum :)

      Sil
  27. kısıra bayılırım blogunda görünce canım çekti özlediğimi anladım hele nar ekşili süper ellerinize sağlık selamlar...:))

    YanıtlaSil
  28. Tatil için diyet yaptığım şu günlerde bu foto koyulur mu hiç ama:((ağlamak istiyorum.Çok güzel gözüküyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tatil de fazla kaçırdım,seninle aynı duyguları yaşıyoruuuuum :(
      Teşekkürler bu arada :)

      Sil
  29. Kısırı ben de çok severim :) Tarifiniz üzerine nar ekşili de deneyeceğim. Ben nane hastasıyım, neredeyse her yemeğe taze veya kuru nane koyarım, kısırı da bol naneli yapıyorum. Bir keresinde de pazardan reyhan almıştım, maydanoz yerine reyhan koydum, öyle de çok lezzetli oldu. Selamlar, sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında reyhanın tadını bilmiyorum..Hem tadına bakmak için,hem de eklemek için almalıyım o zaman :) Bu arada hoş geldiniz bloğuma :)
      Sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma